Dag 9 Death Valley en Sequoia National Park - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 9 Death Valley en Sequoia National Park - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 9 Death Valley en Sequoia National Park

Door: Guido & Annette

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

03 Mei 2012 | Verenigde Staten, Three Rivers

Goodmorning Las Vegas, wat hebben wij geslapen zeg, vermoeid van alle indrukken van gisteren. Vandaag wordt een warm dagje! Death Valley staat op het programma, maar we hebben al bedacht dat we daar niet gaan overnachten omdat het minimaal 40 graden zal zijn. We gaan wat doorrijden richting Sequoia NP! Nu weten we waarom ze het Death Valley noemen, er is heeeelemaal niets anders dan een enorme hitte en lange uitgestrekte vergezichten met …. niets, maar ook wel weer heel indrukwekkend! Ze raden ons aan om de airco af te zetten, zodat de auto niet oververhit raakt, maar wat is het warm zeg en op de planning stond dat we juist hier zouden overnachten?! No way! Het is een hele lange weg door DV, maar komen uiteindelijk steeds meer groen tegen, van een soort kaktussen, naar dennebomen maar zelfs loofbomen. Aangekomen bij Lake Isabelle waar we gepland hadden te gaan overnachten bleek een vervallen RV camping dus we bedachten ons en zijn verder richting Sequoia gegaan… We wisselen elkaar weer af met rijden en zo kunnen we wel weer een tijdje door. Rond 18 uur zijn we in een dorpje gaan eten (Black Bear dining) we krijgen joekels van hamburgers (papa bear hamburger voor Guido en baby bear hamburger voor Annette :)), die krijgen we toch nooit op? En nee inderdaad veeeel te veel, maar wel super lekker! We kunnen er weer even tegen, maar we moeten toch proberen vóór 20 uur op een RV park te staan anders wordt het echt donker. Sequoia NP is in zicht (na zeker 650 km gereden), we pakken de eerste de beste camping (19.30u), blijkt een plekje tussen de zwarte beren… brrr…. Spannend maar wel supermooi en heel stil! We zijn erg moe en vallen snel in slaap!

• 03 Mei 2012 - 06:48

Debby:

Hee reizigers!

Heerlijk zeg! Wat zal Las Vegas indrukwekkend zijn geweest.. Hebben jullie nog locals of andere vakantiegangers ontmoet? En wat hebben jullie meegemaakt in LV? Casino of show geweest? Of stiekem nog een keertje getrouwd.. als Marilyn Monroe en Elvis Presley in een limo ofzo? haha

Ben erg benieuwd naar de avonturen!
    Hopelijk de komende dagen wat minder lange reisdagen en meer relaxen :-)

Kus Deb (vanachter mijn pctje, fijn op kantoor.. pfff...hoezo jaloers?! ;-))

• 03 Mei 2012 - 07:56

Anny/Paul:

Wat 'n ruimteeee ! Huur een Helikopter!?

• 03 Mei 2012 - 08:05

Henk En Annelies:

we genieten met jullie mee van de eindeloze verten.
    wij herkennen de idioot grote hamburgers. Voor Henk de BIG one, voor Annelies de baby one. Maak er foto's van anders geloven ze je niet.
    Veel plezier nog de komende tijd.

• 03 Mei 2012 - 13:27

Anke En De Boys:

Wauw, ongelooflijk dat er zoveel kilometers gereden kunnen worden zonder een 'levende ziel' te ontmoeten. Hopelijk snel weer minder rijden en meer kijken ;D
    x Anke