Dag 8 Koninginnedag in Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 8 Koninginnedag in Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 8 Koninginnedag in Las Vegas

Door: Guido & Annette

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

01 Mei 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het is heerlijk weer vandaag, de zon is alweer vroeg op en de warmte begint al aardig te komen. De oranje vlaggetjes zijn in de camper opgehangen en een oranje bloem opgespeld, Leve de Koningin! zal ik maar zeggen :). Onderweg naar Las Vegas zien we heel veel grote heeeele kale bergen en later lange uitgestrekte vlakten met …… niets (ok op een paar dotjes met heide en een kaktus na dan). Na zo’n 200 km zien we de stad in de verte al liggen, wat gaat deze dag ons brengen?! We arriveren op de KOA camping (bij Circus Circus) achter de Strip en hebben een mooi plekje veroverd. Na alles aangesloten te hebben, 2 sec dus, kunnen we op pad. Ogen schieten te kort als we de Strip oplopen, wat een geweld aan enorme neonborden, grote overweldigende gebouwen en gokkende mensen komt er op ons af. We lopen langs Treasure Islands met een piratenschip in de voortuin en een groot doodshoofd, The Mirage met de vulkaan, the Venetian waar we buiten en binnen Venetie in het klein zien inclusief echte gondelaars die een mooi Italiaans liedje zingen tijdens het varen door de grachten, geweldig! Uiteindelijk komen we bij Paris waar we de Eifeltoren in het klein (nog 1/3 van de echte!) tegenkomen en de Arc du Triompf is nagebouwd. We zijn moe maar voldaan richting onze camper (RV) gelopen en gaan nu heerlijk uitrusten en eten want het wandelen over de Strip was heeeeeel warm en ruim 5 km slenteren tussen de mensenmassa, wat erg vermoeiend is! Wanneer het donker begint te worden zijn we weer goed uitgerust en voor de 2e lange wandeling klaar, dit moet een spektakel worden en ik kan je vertellen dat WAS het ook. Flikkerende neonlichten en muziek overal, wat gaaf! We krijgen verschillende shows te zien met bijpassende harde muziek, zoals de vulkaan die uitbarst bij The Mirage, een piratenshow bij Treasure Islands en een supergaaf fontijnenballet bij The Bellagio. Wat is dit overweldigend indrukwekkend zeg! Thank you Las Vegas! Nu op naar Death Valley….

• 01 Mei 2012 - 19:16

Anny/Paul:

"n Klein watervalletjeuuuuu, horen wij Annette zeggen op de video. Het is allemaal heel indrukwekkend wat jullie daar meemaken. groetjes

• 01 Mei 2012 - 19:20

Rob:

Hey Ad en Annette,

't is echt heel leuk om jullie ervaringen en belevenissen vanuit Holland te volgen. Geniet er nog van!!!!

Gr Rob

• 02 Mei 2012 - 16:44

Marck:

Wat een onwerkelijke maar ontzettend gave stad he!