Dag 8 Vicksburg - Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 8 Vicksburg - Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 8 Vicksburg - Memphis

Door: Guido en Annette

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

26 Mei 2022 | Verenigde Staten, Memphis

Vandaag gaan we naar Memphis, maar onderweg hebben we een paar bucketlist punten om af te strepen. De "Tallahatchy Bridge", "Shachup Inn" en "Crossroads". Na een uurtje rijden over een gigantisch mooie groen beboste weg komen we bij de Tallahatchy Bridge, deze wilde Guido graag zien, omdat deze in één van zijn favoriete liedjes voorkomt, van Bobby Gentry (zoek maar op op you tube ;-). We rijden verder en na een uurtje zien we de Shackup Inn, dit blijkt één grote verrassing! Wat gaaf om te zien. Allerlei houten huisjes als hotelkamers en een hele gave bar waar "live" optredens gegeven worden. De foto's spreken voor zich. Het is een heeeele grote verzameling van oude materialen, reclamemateriaal en je voelt de nostalgie hangen. Voldaan rijden we een stukje door naar Crossroads, waar, volgens de oude verhalen, Robert Johnson zijn ziel heeft verkocht aan de duivel. Wat gaaf om deze dingen onderweg even mee te pikken.

We komen aan op onze volgende camping, Graceland RV park in Memphis en krijgen een heel mooi plekje, we blijven hier 2 nachten. Nadat we alles aangesloten hebben lopen we nog geen 100 m verder en besluiten toch ook nog maar Graceland te gaan bekijken, nu we er toch zijn haha.. We lopen door Elvis Presley zijn huis en zien zijn vliegtuigen, kostuums, gitaren, gigantische wand vol gouden platen..wat een legenda is Elvis toch, ook weer enorm leuk om te zien. Wauw, wat een vele indrukken hebben we vandaag opgedaan! We proosten op een geweldige dag.