Dag 6 Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 6 Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 6 Bryce Canyon

Door: Guido & Annette

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

28 April 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vandaag hoeven we maar 250 km te rijden om bij Bryce Canyon te komen. We hebben heerlijk geslapen en zijn natuurlijk weer vroeg wakker. Het zonnetje schijnt al, strak blauwe lucht en om 6 uur ‘s ochtends zo’n 15 graden denk, dus t is niet koud geweest vannacht (we zitten nu op zo’n 3000 m hoogte). Na een heerlijk ontbijtje rijden we al rond 6.30 uur weg, het is al een uur licht en als we op tijd vertrekken (we zijn toch al wakker!) dan komen we ook op tijd op het volgende adres aan. Wat een geweldige uitzichten onderweg, het wordt steeds groener en veel verschillende kleuren rotsen, rood en geel maar zelfs groene rotsen. Ondertussen hele gezellige kleine dorpjes met vele gave uithangborden met wat er allemaal te doen is. Rond half 11 aangekomen bij Bryce Canyon National Park. We vangen (ligt weer heeeel hoog in de bergen 3200 m) de eerste blik op van het overweldigende uitzicht. Het lijken allemaal rode/witte staande poppetjes :) Hoe cool! Na verschillende uitkijkpunten te hebben bekeken, zijn we lekker gaan lunchen in onze camper. Wie kan dat nu zeggen, dat ie gelunched heeft met het uitzicht op Bryce Canyon? Helemaal voldaan door alle nieuwe indrukken rijden we terug naar het gezellige western-achtige dorpje waar we een heel gezellige camping tegen komen. We hebben al bedacht dat we vanavond naar de Western & Grill gaan, buffetje scoren! Nu heerlijk verder genieten, al is het hier ietwat kouder dan gisteren (toen zo’n 30 graden) nu rond de 20 graden, het zonnetje schijnt volop maar er staat wel wat meer wind. We zouden hier 2 nachten blijven, maar we hebben bedacht morgen naar Zion National Park te rijden, dat is hier zo’n 100 km vandaan en schijnt ook geweldig te zijn. We zitten dan al wat dichter bij Las Vegas en kunnen we wat meer van dat park zien, anders zouden we daar maar snel doorheen rijden en nu hebben we de tijd om het daar ook beter te gaan zien…..

• 29 April 2012 - 06:45

Marck:

Wat ziet het er super uit allemaal , wat een land he. En als je toch bier aan het proeven bent MGD is ook goed te drinken.

• 29 April 2012 - 08:54

Hugo En Elly:

Wat maken jullie toch een schitterende tocht. Die figuurtjes(poppetjes) lijken een beetje op het terracottaleger van China. Gr.

• 29 April 2012 - 10:24

Anny/Paul:

Mooie camper, Annette ga jij ook af en toe rijden, je hebt daar de ruimte. groetjes uit E'de

• 29 April 2012 - 16:34

Netty:

Leuk om alle dingen die je ziet en meemaakt te kunnen lezen. mooie foto's!
    Veel plezier nog en geniet ervan.

• 29 April 2012 - 18:12

Anny/Paul: