Dag 16 Sparta - Gatlinburg - Reisverslag uit Sparta, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 16 Sparta - Gatlinburg - Reisverslag uit Sparta, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 16 Sparta - Gatlinburg

Door: Guido en Annette

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

03 Juni 2022 | Verenigde Staten, Sparta

We starten rustig op, na een heerlijk stille, koele nacht. Rond 8.30u vertrekken we richting Pigeon Forge, zo'n 350 km rijden. We rijden weer een tijdzone over, nu maar 6 uur tijdsverschil, dus we missen een uur hihi.. Pigeon Forge blijkt een stadje met heel veel attractieparken en aparte gebouwen. We kijken onze ogen uit, we zien een groot huis op zijn kop, king-kong met de grote gorilla hangend aan een hotel, een groot piratenschip en de titanic en nog veel meer. We parkeren op meerdere plekken en wandelen overal langs, erg leuk om te zien. We rijden ook nog even langs Dollywood, het park van Dolly Parton. We parkeren op een leuk plekje langs een riviertje en lunchen nog even. Als we alles weer gezien, gaan we naar het Air-B[e-38]B huis waar Liesje en haar familie verblijft. Een groot en luxe huis met 5 slaapkamers, 5 badkamers, pooltafel, bioscoop, jacuzzi en nog veel meer. We komen wat eerder aan en worden heel hartelijk ontvangen door Julie [e-38] Carmine, de anderen: Liesje, Jeanine, Jerylin en George komen even later aan. We halen nog even eten bij de supermarkt en steken de BBQ aan. Buurman Gary (blijkt Gary Wayne Morris die in een bandje The Allman Brothers speelde) brengt nog droog hout om later een vuurtje mee te kunnen maken en speelt een aantal eigen geschreven liedjes op zijn gitaar voor ons. Wauw ... wat is dit toch bijzonder om mee te maken, dat je iemand tegenkomt en dit voor je doet. Wat een enorme gezelligheid! Carmine geeft hem als bedankje een zelfgemaakte muntring. We gaan heerlijk slapen in onze eigen camper op de oprit.