Dag 13 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 13 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 13 San Francisco

Door: Guido & Annette

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

06 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag is het zover, we gaan de grote stad onveilig maken! We hebben lekker wat uitgeslapen en gaan helemaal uitgerust op pad richting Alcatraz. We hebben Trees (zo noemen we onze tomtom) al ingesteld en zij zal ons veilig de juiste weg wijzen! We rijden over de Golden Gate Bright, waauw wat is het een grote roestige brug… nu zien we het dan eindelijk in het echt. Het blijkt in SF moeilijk te zijn met een RV te parkeren, heel veel parkeergarages waar wij natuurlijk niet in kunnen! Uiteindelijk na wat stressen vinden we een plekje en nog wel tegenover Pier 33 waar de boten van “the Rock” vertrekken. Wat een heerlijk weertje hebben we weer vandaag, strak blauwe lucht en zo’n 25 graden! Het boottochtje duurt maar 12 min en zien het eilandje al in de verte liggen, wat een historie hebben ze hier geschreven in eigenlijk maar een korte tijd waarop de Rock als gevangenis gebruikt werd! We krijgen een audio-toer (in het Nederlands! handig….) in the main-prison waar we alle cellen en gangen van dichtbij te zien krijgen met een hele leuke uitleg van de “echte” bewoners van toen! Helemaal onder de indruk van alles wat we daar gezien hebben, gaan we weer terug naar de boot die nog even tegengehouden wordt zodat we nog net mee kunnen. Daarna hebben we Treeske weer opnieuw ingesteld richting Marcel en Karlijn! We worden heel hartelijk ontvangen en voelen ons eigenlijk gelijk al thuis!! :) Nadat we wat gedronken hebben gaan we een wandeling maken door het Golden Gate park en komen langs “the Haight” waar de “stink hippies” zijn en bezoeken een mega grote platenzaak en een kledingzaak met “Vintage” kleding! In de plaatselijke kroeg “Magnolia” en het stamkroegje om de hoek leren we de locale biertjes drinken en gaan voor het eerst Thais eten wat erg lekker was… en het werd een latertje… met veel gezelligheid! En zo sluiten we Guido’s verjaardag heel succesvol af!

• 07 Mei 2012 - 07:18

Hugo En Elly:

Leuk zo'n vejaardag en toch ver weg. Nog geprobeert te bellen maar je miobile was afgesloten zeiden ze.Veel liefs

• 08 Mei 2012 - 19:27

Joep:

Heej, eindelijk dus op The Rock geweest, was vast geweldig genieten en een aparte belevenis als je rond loopt met het "live verslag" van onder andere Al Pacino erbij!!