Dag 4 Penticton – Golden - Reisverslag uit Banff, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 4 Penticton – Golden - Reisverslag uit Banff, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 4 Penticton – Golden

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

09 Juni 2016 | Canada, Banff

Vandaag staat er een rij-dag op de planning. We ontbijten en rijden daarna heel wat km langs de Okanagan Lake, wat geweldige uitzichten geeft over dit groene mooie meer. Het rijdt vrij vlotjes maar onze maximale snelheid is slechts 80 km per uur omdat het met enige regelmaat toch vrij heuvel/berg achtig is en de snelweg maar grotendeels één en soms overgaat naar tweebaans weg. We komen toch langs Revelstoke NP en rijden deze berg met haarspeldbochten op en genieten van de mooie vergezichten over de dorpen en rivier. Tot de sneeuw begint en we niet meer verder mogen, dus keren we vanaf hier weer om. We rijden daarna door Glacier NP maar dit blijkt gewoon een doorgaand heuvelachtig gebied en zien veel sneeuw en zelfs een gletsjer op de bergen. We rijden ook een tijdzone over, het is nu maar 8 uur verschil met NL, wat gek eigenlijk he! Na vandaag zo’n 9 uur en 450 km te hebben gereden, zoeken we een camping zo net voor Yoho NP waar we morgen naartoe willen gaan. We proosten 's middags natuurlijk nog even op Tijn’s 12e verjaardag! Gefeliciteerd en geniet he! Vandaag hebben we heel wat verder gereden dan onze planning was. We zijn moe maar voldaan want vanaf morgen gaan we pas echt de natuurwonderen van West-Canada bezichtigen.

• 11 Juni 2016 - 20:23

Hugo En Elly Schenk:

Wat een mooie foto's en wat een belevenis. We zijn sinds gisteren weer in Alphen dus dat is wat makkelijker om de mails te lezen. Veel plezier en succes met de bergen. Papa en mama Schenk