Dag 12 Whistler – Squamish - Reisverslag uit Squamish, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 12 Whistler – Squamish - Reisverslag uit Squamish, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 12 Whistler – Squamish

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

17 Juni 2016 | Canada, Squamish

Een stel hillbilly’s met quads en harde muziek hielden ons nog lang wakker. Er is één toilet en één “douche” (nou douche kun je t eigenlijk niet noemen!) in een 1 m2 blokhutje wat voor 80 gasten gebruikt moet worden, dus deze camping valt echt vet tegen, dus we besluiten dat we hier niet langer blijven (2 nachten was ons eerdere plan). Onze 4 Nederlandse vrienden (2 pensioengerechtigde stelletjes) waar we gezellig contact mee hebben en die we nu al op 3 campings tegenkomen, denken hier hetzelfde over en vertrekken ook. Wie weet zien we ze vanavond ook weer met hun grijze Mercedesbusjes aankomen haha... leuk! We gaan vandaag naar skiersdorpje Whistler en nemen de Gondola to Whistler Mountain. Een lange rit met een geweldig mooi uitzicht over het dorp, we zien skiers en bergmountainbikers. Als we boven aan komen gaan we een trail wandelen. Echt, een supersteile bergpas omhoog, met metershoge sneeuw langs de kant. We blijven stug doorgaan om het adembenemende uitzicht van de top te kunnen zien. Wauw wat zijn we moe, maar we vinden het een enorme prestatie. We besluiten ook de Gondola van Peak to Peak te nemen naar Blackcomb Mountain. Dit heb ik nog nooit van mijn leven gezien. Een gondel tussen 2 bergpunten met een diep dal in midden. Guido moet maar even niet kijken, want dit is natuurlijk helemaal niets voor mensen met hoogtevrees!! Wauw wat gaaf! Als we alles gezien hebben nemen we de stoeltjeslift weer terug naar beneden. We besluiten een heerlijke Domino’s pizza te nemen en gaan op zoek naar onze volgende camping in Squamish. Het is heerlijk zonnig en warm en het is een supermooie nette camping, dus we zijn blij dat we verder zijn gegaan. We zien zelfs weer een kolibrie vliegen, wat een bijzondere vogeltjes!

• 18 Juni 2016 - 08:41

Richard En Anke:

Wat leuk dat je regelmatig 'bekenden ' tegenkomt uit t kleine NL! En hoe oneindig mooi is de Canadese natuur. Fijn dat jullie n gezelligere camping gevonden hebben. Grtz

• 18 Juni 2016 - 14:28

Hugo En Elly Schenk:

Guido ik voel met je mee. Mij hadden ze er al in het begin nooit ingekregen. Maar mooi zal het wel geweest zijn. Gr. Papa en Mama

• 18 Juni 2016 - 20:00

Paul En Anny:

Weer 'n leuk reisverslag met mooie foto's!