Dag 13 Squamish – Parksville (Vancouver Island) - Reisverslag uit Parksville, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 13 Squamish – Parksville (Vancouver Island) - Reisverslag uit Parksville, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 13 Squamish – Parksville (Vancouver Island)

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

18 Juni 2016 | Canada, Parksville

Vandaag staat de overtocht naar Vancouver Island op het programma. We hoorden gisteren al dat het een mooie reisdag zou worden, omdat ze heel wat regen voorspelde. Nou dat is helemaal uitgekomen! Na een uurtje langs de mooie kustlijn te hebben gereden, komen we aan bij “Horseshoe bay”, we hebben een geweldige timing want we hoeven niet zo lang te wachten eer we de "BC Ferries" naar Nanaimo kunnen nemen. Het verloopt allemaal hartstikke vlotjes, we volgen de vrachtwagens en rijden zo het schip op, we parkeren, stappen uit om boven op het dek 1:40 u onder het genot van een lekker bakje koffie te wachten. Doordat het regent zien we helaas niet zo heel veel van de omgeving, dat is jammer! Het eiland is al weer in zicht en meren aan, we gaan naar een camping met uitzicht op zee in “Parksville”. We waaien lekker even uit op het strand en merken dat het eb is, de zee staat nu ver van onze camping af. We zien heel veel schelpen en grappige mini krabbetjes rondrennen. Daarna gaan we nog even naar het dorpje en winkelen wat. Als we terug komen is het vloed, wat een gaaf uitzicht hier ondanks het slechte weer.