Dag 14 Grand tour of San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 14 Grand tour of San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 14 Grand tour of San Francisco

Door: Guido & Annette

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

08 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

We slapen uit tot 9.00 uur!! en krijgen een heerlijk stevig ontbijtje, vruchtenpannekoeken met aardbei en stroop gebakken door “meesterkok” Marcel ;-) We krijgen vandaag een rondleiding van 2 top-tourguides die natuurlijk de hele stad op hun duimpje kennen. We vertrekken met een oud trammetje richting Pier 39, Fishermans Wharf waar we een heel leuk houten dorpje zien en waar de zeeleeuwen op de houten vlonders liggen te zonnebaden. Daarna gaan we te voet verder richting Hyde Street wat een hele steile helling omhoog is, dit blijkt een goede oefening voor onze kuiten en scheenbenen. Op deze weg rijden ook die bekende cable cars waarbij ze letterlijk met de benen buiten hangen, wat gaaf om te zien! We lopen langs de kronkelstraat (Lombard street) waar de auto’s zigzag naar beneden rijden, wat een leuk gezicht! We lopen verder naar de Coit Tower (wij vonden t maar een lelijk ding, maar voor de kenners onder ons is dat totaal niet zo!! :)) Hier krijgen we wel een heel mooi uitzicht van Alcatraz te zien en over een gedeelte van SF. We lopen via heeeeele steile trappetjes naar beneden midden tussen mooie bloemen en planten. En komen bij Financial District, daarna door China Town en gaan een pilsje drinken op Union Square. Nog langs een paar leuke winkeltjes en gaan met de muni weer richting huis opaan. We krijgen een heel gezond Multi vitamine drankje wat we zeker moeten proberen en wat was dat lekker na een geweldige rondtoer. We rusten heel eventjes en gaan daarna nog even met de auto naar de Twinpeaks (2 hoge bergen) waar een geweldig uitzicht over heel SF krijgen en maken natuurlijk weer enorm mooie foto’s! Als een nieuwe ervaring voor ons gaan we lekker eten bij de Vietnamees “Yummy Yummy” om de hoek, wat weer een hele uitdaging is maar zeker voor herhaling vatbaar. Natuurlijk wordt er nog even nageborreld… We hebben gezellige en leerzame dag gehad en een hele mooie indruk van deze geweldige stad en dit alles hebben we allemaal te danken aan Marcel en Karlijn. We willen jullie nogmaals bedanken voor jullie gastvrijheid en de geweldige tijd die we gehad hebben samen met jullie… helemaal TOP!

• 08 Mei 2012 - 16:57

Marcel & Karlijn:

Hey hallo! Wij vonden het ook erg gezellig om jullie te mogen ontvangen! We hopen dat jullie laatste dagen nog fantastisch zullen zijn... aan het weer zal het niet liggen denk ik!?!
    Nog bedankt voor 'geluksvuurspuwer' uit Chinatown!

• 08 Mei 2012 - 17:11

Karlijn:

Super leuk dat jullie bij ons langs zijn geweest! We hebben er ook van genoten.
    Heel veel plezier in de laatste dagen, geniet ervan, maar dat kunnen we wel aan jullie overlaten!

:-)

• 08 Mei 2012 - 18:11

Anke En De Boys:

Hey G & A, wat een waanzinnige stad moet SF zijn!! Leuke foto's ook.
    Nog heel veel plezier de komende dagen, dat jullie nog maar wat kilometers/miles mogen maken!
    X