Dag 9 Clearwater (Wells Gray Park) - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 9 Clearwater (Wells Gray Park) - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 9 Clearwater (Wells Gray Park)

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

14 Juni 2016 | Canada, Clearwater

Vandaag gaan we heel veel watervallen, rivieren en beekjes zien. Als we onderweg naar de eerste waterval “Spahats Falls” zijn, merken we dat we de eerste op de parkeerplaats zijn. Een hele hoge waterval van 120 m in een vulkanische canyon, wat een diepte pff.. onderin zien we het water overgaan in een rivier. We vervolgen onze route naar “Dawson Falls”, wat een miniatuur waterval van de “Niagra Falls” van het oosten zou moeten zijn. Onderweg zien we 2 mini zwarte plushbolletjes de weg oversteken, jaaaa...2 schattige baby-beertjes, maar waar is moederbeer? Een grote bruine beer met enorme klauwen gaat ze voor de bushbush in en dat maakt de totaalscore op 6 beren!! Wauw wat een toeval dat we dit mee mogen maken. We komen bij “Dawson Falls” aan en het water staat zo hoog dat de waterval bijna aan onze voeten staat. Het blijkt inderdaad een hele brede rivier, wat met een enorm geweld naar beneden dondert, we kijken onze ogen uit. Daarna nemen we ook “Helmcken Falls” mee, wauw wat een plaatje. Op de terugweg komen we langs “Moul Falls”. We moeten er wel een hike van 5 km voor maken maar het zou heel mooi zou moeten zijn, je zou achter de waterval kunnen komen. Dus we wandelen over een mooi ruig rotsachtige bospad en maken een enorme afdaling om onder bij de waterval te komen. Daar aangekomen, blijkt ook hier heel veel meer water te zijn dan normaal en is het pad wat achter de waterval door zou moeten gaan helemaal weggesleten, dus helaas is dat niet mogelijk. Maar het is al een plaatje op zich, we verstaan elkaar bijna niet door het donderend geweld. Nu moeten we die hele klim nog terug maken, maar dat gaat gelukkig toch heel vlotjes. De ene waterval was nog mooier dan de andere. Je denkt de mooiste gehad te hebben, maar dat blijkt achteraf toch niet zo te zijn geweest :-)

• 16 Juni 2016 - 16:16

Opa En Oma SAchenk:

Wat een mooie natuur. En dan nog zes beren in totaal gezien. Jullie dag kan niet meer kapot. Gr. Hugo en Elly