Dag 15 Famous Traintrip Silverton – Durango - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 15 Famous Traintrip Silverton – Durango - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 15 Famous Traintrip Silverton – Durango

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

09 Juni 2014 | Verenigde Staten, Durango

We beginnen de dag al goed met pancakes als ontbijt (lijken op onze pannenkoeken maar dan luchtiger). Ze worden op onze camping gebakken en we eten ze daar in het gezellige overdekte standje op. Naar deze dag hebben we uitgekeken, het tripje met de eeuwen oude stoomtrein van het oude mijnstadje Silverton naar Durango. Een enkele treinreis duurt 3,5 uur, dus we besluiten met een touringcar van Durango naar Silverton te gaan, deze duurt slechts 1,15 uur (dat scheelt). Als we in het mijnstadje aankomen, zien we een echt oud westerndorpje met grote uithangborden. Sommige opgeknapt wat wel heel gezellig is om te zien en andere verpauperd. We bezichtigen het stadje en eten er natuurlijk bij een heel knus hamburgerrestaurantje (zelfs met Toby Keith als achtergrondmuziek, dus Guido's dag kan nu al niet stuk hihi) en wachten dan op de eeuwen oude stoomtrein die er geweldig goed uitziet voor zijn leeftijd. We hadden gisteren onze plaatsen al per internet gereserveerd dus weten we zeker dat we plek hebben, want hij is nogal beroemd (lees: altijd uitverkocht)!! We tjoeken langs hele mooie uitzichten en met een kolkende rivier er constant naast. We komen weer langs afgronden, we zien heel veel mooie watervallen en rijden over eeuwenoude bruggen. Best een lange zit maar alles de moeite waard. Daarna rijden we weer terug naar onze camping en hebben weer een geweldige belevenis in ons geheugen!

• 10 Juni 2014 - 10:00

Ellyschenk:

We wisten niet dat de Baal boemel naar America was gegaan. Wat een prachtige reis. Hier zomer weertje in Nederland noodweer geweest hier en daar. Liefs Hugo.NL

• 11 Juni 2014 - 14:43

Ingrid Fens:

Ontzettend gaaf allemaal!! Goeie tips voor als wij weer s gaan.........