Dag 8 Yellowstone NP - Grand Teton NP - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 8 Yellowstone NP - Grand Teton NP - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 8 Yellowstone NP - Grand Teton NP

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, Jackson

Waauw ik ben nog aan het bijkomen van alles wat we vandaag gezien hebben maar ik zal bij het begin beginnen. Het was wat fris vannacht dus we hebben maar dikke kleren aangetrokken en dan ook geen moment koud gehad! We gaan vandaag eerst naar de bovenste ronde van het park richting Mammoth Hotsprings, we passeren geweldige mooie vergezichten, besneeuwde heuvels, vele rokende geisers, bizons die vechtend over straat rennen, enorm grote herten die langs de weg grazen en dan... plots staan er veel auto's stil daaaaaaaar moet een beer zijn! En jawel hoor in de verte aan de zijkant van de berg een zwarte beer waaauw.. wat gaaf, eindelijk! Na mooie foto's gemaakt te hebben rijden we door en zien we Mammoth Hotsprings. Dit zijn terrassen door afzetting van kalk door het borrelende hete water. We zien hier tussendoor ook kokende geisers met hele mooie kleuren. We rijden verder naar de bekende Old Faithful welke om de 90 minuten een showtje weggeeft. We zitten met honderden mensen in spanning te wachten en dan eindelijk...pfff wat spuit deze geiser het hete water hoog op, tot wel 40 meter. We zien natuurlijk ook enorm veel rook... waaauw! Daarna bekijken minstens 20 andere geisers, borrelend, kokend en met oranje, gele, groene, blauwe en bruine kleuren. In allerlei soorten en maten. Helemaal onder de indruk verlaten we ook dit gebied en vervolgen onze weg naar Grand Teton wat toch op de weg ligt naar Jackson waar onze volgende camping is. De gehele weg liggen er aan de rechterzijde van ons enorme hoge spitse bergen met enorm veel sneeuw... enorm mooi om te zien, we passeren steeds wat meren wat adembenemende uitzichten geeft.. we parkeren op onze camping en zijn moe maar heel voldaan door deze geweldige dag.

• 03 Juni 2014 - 07:06

Richard, Anke, Sam En Tim:

Wow, kan me voorstellende dat het een overweldigende dag geweest is. Wat een natuur(geweld) hebben jullie gezien. (geisers en bizons dan he ;D) En dan jullie eerste beer!!!! Hoe gaaf is dat. Fijn dat jullie dit keer geen last hebben van de kou en goed voorbereid kunnen gaan slapen ;D Extra bedpakket mee??
    Wij wachten jullie avonturen geduldig (ahum) af. Dikke kus

• 03 Juni 2014 - 09:59

Elly En Hugo:

Weer een ochtend genoten van al dat moois. Genieten hoor! liefs Hugo.NL