Dag 6 Banff – Icefields Parkway – Jasper – Hinton - Reisverslag uit Hinton, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 6 Banff – Icefields Parkway – Jasper – Hinton - Reisverslag uit Hinton, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 6 Banff – Icefields Parkway – Jasper – Hinton

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

11 Juni 2016 | Canada, Hinton

Wat een muisstille nacht hebben we gehad, dat heb je natuurlijk op zo’n natuurcamping. We rijden vandaag over de bekende Icefields Parkway door de Canadian Rocky’s, waar we heel veel mooie groen/blauwe meren, creeks, watervallen, gletsjers en nog meer natuurschoon gaan tegenkomen. We balen alleen een beetje want het regent en sneeuwt, maar gelukkig klaart het na een uurtje op en kunnen we genieten van supermooie overweldigende rotspartijen met besneeuwde bergpunten en onderaan geweldig mooie meren, echt het ene mooie meer na het andere, niet normaal. Wauw, wat geweldig. We komen aan bij een gletsjer en gaan hiken om nog dichterbij te komen, het is een goeie klim met harde wind (het voelde als –15 gr) maar worden beloond met een prachtig plaatje. We zien dat er midden op de gletsjer een groep mensen staan, wat een bikkels zijn dat. Wij rijden verder en genieten van ons uitzicht, we stoppen bij verschillende enorme watervallen, de een nog geweldiger dan de ander. Wanneer we rustig verder rijden, schrikken we eigenlijk want we zien langs de weg een bruine beer wandelen.. natuurlijk zitten we in een soort van paniek want die moet op de foto.. en ja hoor we hebben z’n dikke billen te pakken haha.. jeuj onze eerste beer tijdens deze reis! We rijden naar onze eerst KOA camping, hier is het wat luxer dan op de andere campings, we gaan onze kleren wassen en genieten van de rust hier. Guido staat alweer te kletsen met wat Canadezen, wat een vriendelijke mensen zijn dat!

• 12 Juni 2016 - 08:23

Richard En Anke:

Wauw! Jullie eerste beer! Hoe geweldig is dat. Wat een prachtige, ruige natuur, iedere foto lijkt wel n ansichtkaart. Rinkel maar flink met jullie berenbelletje tijdens de komende hikes ;D
    Geniet van jullie verdere reis

• 12 Juni 2016 - 09:58

Paul- Anny:

Wat geweldig om zo'n grote beer te zien lopen,en wat 'n overweldigende mooie natuur, prachtig!
    Genieten maar!!

• 12 Juni 2016 - 13:34

Elly Schenk:

Jongens wat een prachtige reis maken jullie. Nu nog een foto van beertje z'n snoetje hoor. Liefs en genieten. E en H