Dag 12 Flagstaff / Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 12 Flagstaff / Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 12 Flagstaff / Grand Canyon

Door: Guido en Annette

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

29 Mei 2019 | Verenigde Staten, Flagstaff

We slapen heerlijk uit en hebben pas om 9.30u afgesproken om te vertrekken. Vandaag gaan we naar het National Park "The Grand Canyon". Ook vannacht is het rond het vriespunt geweest, maar omdat we iets later vertrekken iets minder koud. Heinz gaat ergens een berg beklimmen, maar de anderen gaan allemaal mee en Gert gaat achterop de motor bij André. Wat een geweldig mooie weg berijden we, met vele bomen en wijde velden met steeds op de achtergrond een grote berg en sneeuw op de top! Na een uurtje stoppen we om te tanken en er is ook weer zo'n gezellig retro tankstationnetje met hele oude auto's, zoals in de animatiefilm "Cars". We vervolgen onze weg en rijden eerst naar de Heli-basis, omdat er een 8-tal van ons een helicoptervlucht gaan maken. Om 14.30u zal dit gaan plaatsvinden, dus gaan we eerst maar de Grand Canyon bekijken. Wanneer we de eerste blink weer werpen is het gelijk weer overweldigend, adembenemend en zo wijds, dit is echt niet normaal. De kleuren zijn zo mooi met de zon erop. Ook voor de 2e keer worden we er stil van. We stoppen op verschillende plekken, we zien herten grazen en zien in de verte ook de "Colorado River" liggen. Als we voldoende gezien hebben, lunchen we eerst in het dorpje waar we 7 jaar geleden op een RV park hebben gestaan, we herkennen het gelijk weer, wat leuk! De heli- vluchten worden gedaan en ze zijn ontroerd en enorm tevreden als ze terugkomen. Toch weer zo' n 180 miles gereden, maar ze vlogen om. We spreken om 19.30u af om te gaan eten bij de Brewery van de stad en nemen een heerlijk zelfgemaakte verse pizza en salade. Wat een geweldig mooie dag!

• 30 Mei 2019 - 08:25

Hugo En Elly Schenk:

Wat schrijf jij leuk. Het komt heel goed over. Zelfs zonder superlatieven te gebruiken. Leuk dat je nog iets herkende van eerdere bezoeken. De foto's geven ook een goed beeld van wat je gezien hebt. Het straalt ook een saamhorigheid uit van jullie groep. Gr.