Dag 1 Amsterdam - Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 1 Amsterdam - Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 1 Amsterdam - Chicago

Door: Guido en Annette

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

18 Mei 2019 | Verenigde Staten, Chicago

Eindelijk is het dan zover! Guido's langgekoesterde droom gaat nu eindelijk in vervulling: ROUTE 66 ! We vertrekken thuis rond een uurtje of 8 en gaan op ons gemak richting Schiphol en na 8.30u met vermaak van filmpjes en wat dutten landen we op Chicago O'Hara Airport. Alles was tot nu toe vlot verlopen, maar hier komen we in een mensenmassa terecht bij het door de douane komen, echt de rijen bij de Efteling zijn er nog niets bij :-) We ontmoeten de reisleiders André en Joost en gaan gezamenlijk naar het hotel. Onderweg stappen heel toevallig de eerste 2 medereizigers in, het blijken 2 Oostenrijkers Helmut und Renate. We raken met ze aan de praat (helaas alleen in het Duits) en zei vertelde dat haar man net 50 is geworden en dat het zijn droom is om deze reis nu eindelijk te gaan maken en zij dit samen met hem mee wilde beleven... nou serieus... hoe is het mogelijk, echt precies zoals bij ons haha.. We gaan even 2 uurtjes liggen en om 20u (03.00u nl-tijd) hebben we onze eerste bijeenkomst. Uitleg en praktische zaken worden in het Duits gegeven maar we kunnen het gelukkig goed verstaan (en ze willen het ons ook maar al te graag in t Nederands uitleggen).. we praten nog wat na en gaan met een groep naar een Pub om de hoek en we merken dat het allemaal leuke, gezellige mensen zijn waar we het vast heel goed mee kunnen vinden. Moe maar voldaan gaan we naar bed.

• 19 Mei 2019 - 08:03

Hugo En Elly Schenk:

Dat is ook toevallig. Zelfde leeftijd zelfde doel. Zit de motor een beetje? Goede reis. H en E