Dag 11 Cache Creek – Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 11 Cache Creek – Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 11 Cache Creek – Whistler

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

16 Juni 2016 | Canada, Whistler

We worden wakker door de kou, snel de verwarming aan want we hoeven geen kou te lijden, dat zou jammer zijn! We vertrekken iets later dan normaal en rijden door een prachtig bergachtig landschap met haarspeldbochten, herten, kale vlakten, dennenbomen, rivieren, meren en watervalletjes. Het zijn vermoeiende 200 km omdat het een bergpas blijkt te zijn en we vele haarspeldbochten en diepe afgronden moeten trotseren. In de verte blijven we continu sneeuw op de bergtoppen zien, we verwachten dat we daar naartoe gaan, want Whistler is een bergdorp wat vooral bekend staat om zijn wintersporten. Als we bij het dorp aangekomen zijn, zien we veel nieuwbouw huizen met uitzicht op een geweldig mooi meer en wanneer we verder rijden blijkt er een gezellige dorpskern. We proberen te parkeren bij een supermarkt, want we hebben weer wat proviand nodig en slaan vervolgens in. Daarna vervolgen we onze weg richting de camping, hoog boven op een berg met een wijds uitzicht op witte bergtoppen en het diepe groene dal. We informeren natuurlijk over wat hier allemaal te doen is en bereiden ons voor op wat we morgen willen gaan ondernemen.