Dag 5 Golden – Yoho NP – Lake Louise - Banff NP - Reisverslag uit Banff, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 5 Golden – Yoho NP – Lake Louise - Banff NP - Reisverslag uit Banff, Canada van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 5 Golden – Yoho NP – Lake Louise - Banff NP

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

10 Juni 2016 | Canada, Banff

Vandaag staan er Nationale Parken op het to-do lijstje. We vertrekken in alle vroegte richting Yoho NP, we zien een afslag richting Wapta Falls met een trail van 5 km, nou dat moet te doen zijn. We komen op een kiezelpad en rijden tot we niet meer verder kunnen. We zijn de enige op dit tijdstip en gaan hiken door een dicht begroeid bos met een klein wandelpadje tot aan de waterval. We fluiten maar wat en praten harder dan normaal, want het ziet er hier uit of yogibear zo achter een boom vandaan kan komen. Best een hele spannende hike, maar wel een supergave omgeving en uiteindelijk worden we getrakteerd op een mooie brede waterval. Wanneer we onze weg met de camper weer vervolgen zien we dat de pas om naar de hoogste watervallen te gaan afgesloten is en pas eind juni open zal gaan, maar onderweg krijgen we al geweldig mooie uitzichten van bergen, kolkende rivieren, naaldbomen, loofbomen, kale bergen met sneeuw te zien. Het is nog redelijk vroeg en besluiten daardoor door te rijden naar Lake Louise, al is het ondertussen wel begonnen met regenen. Wanneer we bij Lake Louise aan zijn gekomen, lunchen we eerst en trotseren we de regen en worden beloond op een supergroene (zelfs mooi in de regen, hoe mooi moet dat wel niet zijn als de zon schijnt) meer. We maken natuurlijk veel foto’s en kopen in de giftshop een berenbelletje voor eventuele volgende hikes ;-) Eigenlijk wilde we hier ook gaan hiken, maar het is zo regenachtig dat we besluiten om door te rijden en een campingplekje op te gaan zoeken. We vinden een mooie natuurcamping in de wildernis vlakbij Banff en we worden gewaarschuwd voor de beren, vossen en ander “wildlife”. We zien een mooie vos vlak langs onze camper lopen en verschillende eekhoorntjes, maar we zitten nog steeds te wachten op die ene beer hihi.

• 13 Juni 2016 - 21:24

Aniek :

Zooooo wat prachtig mooi allemaal. En ja, ben jaloers!
    Op 't verlanglijstje voor vlg jaar. Enjoy your time 2gether!