Dag 12 Arches NP - Monument Valley - Cortez - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu Dag 12 Arches NP - Monument Valley - Cortez - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Guido & Annette - WaarBenJij.nu

Dag 12 Arches NP - Monument Valley - Cortez

Blijf op de hoogte en volg Guido & Annette

06 Juni 2014 | Verenigde Staten, Cortez

We hebben de wekker toch maar eens gezet want we willen Arches NP zo vroeg mogelijk zien. Gezien de temperatuur vertrekken we al om half 7 richting het park. Wat een geweldig indrukwekkend park. De knalrode bergen in mooie vormen en lijnen door water gevormd. Zelfs gestapelde en balancerende stenen komen voorbij. Rond half 8 vertrekken we te voet om een trail af te leggen van 5 km om de Delicate Arch te zien (de allerbekendste boog)... wat een uitdaging, maar wat een geweldig pad, over rotsen, langs afgronden en heeeeel veel klimmen. Uiteindelijk worden we beloond met het onbeschrijflijk mooi uitzicht op de Arch en zijn omgeving... waaaauw! We zijn helemaal trots op onszelf met deze prachtige belevenis en bekijken daarna de rest van het park op ons gemak. Nadat we alle mooie uitzichten vastgelegd hebben vertrekken we weer en dan nu richting Monument Valley. We wisselen elkaar af met het rijden en na een tijdje begint de omgeving zich al wat te vormen naar het"Lucky Luke land". Dit blijkt een natuurpark van de indianen. Wilde paarden langs de weg en de rode, hoge bergtoppen pronken uit de kale rode vlaktes, waanzinnig! Dit wilde we 2 jaar geleden al zien, maar lang gewacht en dan nu toch echt gekregen... Helaas blijken hier geen campings om te overnachten.. dus besluiten we door te rijden naar Cortez, daar gaan we weer lekker op een Koa-camping (mooie campings die door heel USA zit)... moe maar voldaan, na ál die indrukken die we vandaag weer opgedaan hebben, geven we ons morgen weer een heerlijke rustdag!

• 07 Juni 2014 - 10:15

Elly En Hugo:

O, jongens wat mooi ik geloof dat we ook maar gaan moeten sparen voor zo'n reis. Geweldig. GENIETEN hoor. Liefs Hugo.NL

• 07 Juni 2014 - 11:26

Paul/Anny:

Wat 'n mooie foto's,je krijgt toch 'n idee wat jullie zien en schrijven,maar in het echt natuurlijk vele male indrukwekkender, geniet ze verder,want dat doen jullie zeker,dat merk je aan het verslag. Groetjes!

• 11 Juni 2014 - 14:37

Ingrid Fens: